VOKO NA CESTÁCH: Brno

22.07.2017

Já, Miloš Krčálek, jsem odjakživa muž několika profesí. Vedle fotografování a scénáristiky jsem se ale začal naplno věnovat profesi architekta. Víte proč? Brňané se rozhodli, že utnou to, aby si z nich celý národ střílel, že nemají metro a vymysleli něco, čím hlavně Pražáky doslova setřou. Nechají si postavit tzv. nadzemku, které jsou ve většině vyspělých států. V podstatě se jedná o metro nad zemí, nikoli pod ní. A právě já jsem byl vybrán, abych pro Brno vytvořil architektonickou podobu.

A tak jsem se vydal do Brna, abych si ho pořádně prostudoval a začal na plánu pracovat. Mým kamarádům z Prahy jsem nalhal, že jedu do Brna plivat, takže mě v plánu ještě podpořili a dokonce mi zaplatili i cestu, dále mi na cestu přiložili kýbl a poté dva igelitové pytlíky plné slin. Ty jsem podle nich měl vychrstnout na krokodýla, který je zavěšen v bráně Staré radnice.

Cesta mým osobním tryskáčem proběhla bez problému. Jelikož jsem plánoval přistát hned vedle katedrály na Petrově, brněnská policie (pár tlouštíků, co v sobě už v deset dopoledne mělo pár panáků slivovice a byli značně namol) musela zastavit kvůli mně provoz. Jelikož to neudělali, rozmáčkli jsme mým tryskáčem osm aut a dvě jsme nechali projet dál (pozn. red. osm s brněnskou SPZ a dvě s pražskou SPZ).

Začal jsem tedy plánovat trasu, kudy by mohla brněnská nadzemka (slyšíte, jak to zní vtipně?) projíždět. Jelikož mě Pražáci podplatili, plánuji ji tak, aby byla co nejhorší a zničila co nejvíce tamních památek. Takže mě hned napadlo, že bychom mohli zbořit katedrálu sv. Petra a Pavla (Pražáci si stěžují, že vypadá hodně podobně jako ta na Pražském hradě) a místo ní dát jednu se stanic brněnské nadzemky (zní to pořád stejně vtipně). Dále by trasa pokračovala přes Divadlo Husa na provázku, které by bylo zbořeno, další stanice by byla u Staré radnice, ta by byla také třeba zdemolovat. Trasa by dále vedle i přes celé historické centrum Brna. Jelikož většinu Brna tímto plánem zbořím, napadlo mě, že bychom rovnou mohli vypustit celou Brněnskou přehradu, nechat ji vylít na Brno a žádná nadzemka nebude potřeba. Pražákům se tento nápad líbil, ale mě až tolik ne, jelikož pravidla UNESCO to vylučují. A jelikož v Brně jedna památka v UNESCO je zapsaná, rozhodl jsem se tam vydat.

Jedná se o vilu Tugendhat. Nasedl jsem na šalinu a jel směrem k vile. Jelikož jsem dojel na konec světa (resp. na konec Brna, ale to je v podstatě to stejné), a vilu jsem ani neminul, došlo mi to... Brňáci totiž svojí vilu střeží a nedostanete se k ní, abyste jí neukradli a neodvezli třeba do Prahy. Takže jsem jí neviděl. A když jsem jí neviděl, logicky to znamená, že mi jí nebude líto... Takže kašlu na pravidla a jdu vypustit Brněnskou přehradu. Zaplavím Brno!!!

---

Autor: Miloš Krčálek

VOKO 2015–2019
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky