VOKO NA CESTÁCH: Polsko

24.07.2017

Je 13:36 a mně zvoní telefon. Volá mi ministr zahraničí Lubomír Zaorálek, že musím podniknout vlasteneckou misi v Polsku (v překladu šlo o normální špionáž ve spolupráci s folklorním souborem, který mi měl poskytnout zástěrku pro cestu). Můj osobní sluha mi chystá kufry, můj šofér mi chystá limuzínu a já zjišťuji, jaká očkování potřebuji, když cestuji do takové divočiny (pozn. red. podle oficiálních zdrojů stačí svěcená voda).

V 14:01 přijíždí malá dodávka pro 8 lidí. Vedoucí zájezdu a folklorní muziky Matěj Dohonil mě přivítal spolu s ostatními členy (5 slečen, z toho 4 mé dobré kamarádky z SPD). Ale dostal jsem od něj i smutnou zprávu, že musím jet s nimi autem, a že místo 13 kufrů můžu vést jen jeden.

Cesta vedla nejprve do Brna, kam jsme omylem zabloudili, když jsme chtěli navštívit poslední civilizované město. Dále do Ostravy, což byla ještě větší chyba než Brno. A pak už do Dolní Kaziměře. Cesta byla vážně dlouhá, ale po přejetí hranic jsme hráli hru, jejíž název ani popis nemůžeme zveřejnit kvůli antisemitismu (za mě nejlepší polská táborová hra).

K průběhu špionáže nemůžu prozradit nic. Ovšem mohu podat oficiální prohlášení k Vlastenecké misi: "Sportovci říkají, že do toho dávají srdce, ale to folkloristi z celého Polska dávali po celé tři dny do svých výkonů. My, Pramínek Jihlava, jakožto host festivalu 51. Ogólnopolski Festival Kapel i Śpiewaków Ludowych jsme prezentovali Českou republiku, Horácko a hlavně Jihlavu. Výkony našich hudebníků byly reprezentativní a taktéž těch pár tanečních prvků od taneční dvojice." (pozn. red. vmyslet takto dlouhý text bez politického kontextu mi dal vážně zabrat). Kvůli průzkumu trhu jsme museli objevit pitelné pivo a našli jsme rovnou dvě značky: Warka... a to druhé jsem při kocovině zapomněl. A díky tomu, že jsme z bezbožného Česka, jsme se nemuseli účastnit mše.

Při cestě zpět jsme chtěli uctít památku v koncentračím táboře Osvětim, ale bohužel dělali nějakou údržbu sprch a pekáren...

Vše bylo zpříjemňováno dvěma značkami piv, písní "Já volím SPD" a hraní hry (viz výše). Kvůli tomuto a taky zábavným folkloristům z Čech i Polska jsem si festival náramně užil.

Autor: Vilém Černý

Účastnice výpravy, když se dozvěděla, že je v Polsku....
Účastnice výpravy, když se dozvěděla, že je v Polsku....
Údajný cíl mise - Dolní Kaziměř
Údajný cíl mise - Dolní Kaziměř
Konkurenční agenti z Ruska
Konkurenční agenti z Ruska
VOKO 2015–2019
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky